Stefans Serie-Blogg....... wow... pow...smock...

torsdag 29 november 2012

offentliga ansikten

Foto Stefan Niklasson





Det var några år sedan, i Malmö tror jag det var, ett talande språk mitt i verkligheten, någon slags sjöjungfru uppdelad på två, vibrerande anorexi, kompat av fågelsång, ansiktet talade med ett kraftfullt språk och jag stannade en stund för att lyssna. jag bar samtalet inom mig länge, nu ger jag det till dig.

Foto Stefan Niklason
Göteborg runt järntorget, långatorna, där är snacket högre, tonen lite bullrigare, ångesttendens på kreationerna, bilder inklämda mellan byggplank, skyltfönster, på elskåp alla har dom något att berätta, tar du dig tid och spanar en stund? snackar du språket?

Samtliga Foton från långatorna av Stefan Niklasson







 snacka inte bara, tänk också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar